۶ روش برای خالی کردن حافظه گوشی؛ از ارور پر بودن فضای ذخیره‌سازی خلاص شوید!

Developer
4 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

۱. حذف آهنگ‌های قدیمی، پادکست‌ها و ویدیوها

اگر شما از سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و یوتیوب استفاده می‌کنید که به شما اجازه می‌دهند موسیقی و ویدیوها را دانلود کنید، شاید بهتر باشد فایل‌هایی که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید را برای همیشه پاک کنید. وقتی شما محتوایی را از چنین بسترهایی دانلود می‌کنید، در واقع یک نسخه‌ی آفلاین از فایل‌های دلخواهتان روی حافظه گوشی ذخیره می‌شود. به همین دلیل، به مرور زمان با ارور پر بودن حافظه مواجه می‌شوید. بعضی از پادکست‌ها و ویدیوها به دلیل حجم بسیار بالایشان، فضای بیشتری روی دستگاهتان می‌گیرند. بنابراین، به این نکته نیز باید دقت کرد.

خالی کردن حافظه گوشی

همچنین این نکته بسیار اهمیت دارد که هر از گاهی پوشه دانلودهای خود را در موبایل بررسی کنید تا مبادا فایل‌های حجیمی در آنجا ذخیره شده باشد. برای حذف آهنگ‌ها و پادکست‌ها روی نرم‌افزار اسپاتیفای تنها کاری که باید انجام دهید رفتن به پلی‌لیست‌ها، کلیک روی منوی سه نقطه زیر تصویر پلی‌لیست و در نهایت انتخاب Remove Download است. این کار باعث می‌شود تا کل پلی‌لیست از بخش دانلودهای شما حذف شود.

در نرم‌افزار یوتیوب، شما باید پلی‌لیست دانلود شده‌ی خود را یافته، روی منوی سه نقطه کنار ویدیویی که مد نظرتان هستید ضربه زده و در نهایت Delete from downloads را انتخاب کنید.

 

۲. غربال‌گری به وسیله‌ی گالری

بسیاری از افراد تصاویر و ویدیوهای مختلفی را با دوربین گوشی ذخیره می‌کنند که در نهایت حذف بسیاری از این فایل‌ها به طور کلی از یاد و خاطر کاربرها می‌رود. البته منظورمان اغلب فایل‌های مختلفی مثل اسکرین‌شات‌های قدیمی، تصاویر محو و حتی فایل‌هایی تکراری است. به همین دلیل، شما می‌توانید خیلی آسان و بدون دردسر فایل‌ها را از گوشی خود پاک کنید.

شما می‌توانید با رصد آلبوم‌های مختلف موجود در گالری خود، به دنبال تصاویر اضافه و به‌درد نخور باشید. همچنین اگر کل محتوای یک آلبوم به کار شما نمی‌آید، به راحتی می‌توانید فولدر مربوطه را حذف کنید. البته ذکر این نکته الزامی است که برای خالی کردن حافظه گوشی حتما این نکته را بررسی کنید آیا گالری گوشی شما، دارای پوشه‌ی سطل آشغال (Trash) است یا خیر. به این دلیل که معمولا فایل‌ها ابتدا وارد پوشه سطل آشغال می‌شوند و بعد از ۳۰ روز به طور خودکار برای همیشه حذف می‌شوند. اگر شما احتیاج ندارید تا ۳۰ روز صبر کنید، به طور دستی می‌توانید در هر زمان که دلتان بخواهد برای خالی کردن حافظه گوشی محتویات پوشه‌ی مربوطه را به طور کل پاک کنید.

۳. بررسی محتواهای دانلود شده‌ی خودکار

احتمالا این موضوع را نمی‌دانید اما بعضی از نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی به طور خودکار هر محتوایی که دیگران برای شما ارسال می‌کنند را روی حافظه داخلی گوشی ذخیره می‌کنند. برای مثال، اگر فردی یک ویدیو را روی واتس‌اپ برای شما ارسال کند، گوشی شما سریعا فایل را در گالری گوشی دانلود می‌کند. البته در آپدیت‌های جدید در این نرم‌افزار، شما می‌توانید این ویژگی را غیر فعال کنید. برای خاموش کردن این قابلیت تنها کافی است تنظیمات Media visibility را غیر فعال کنید.

خالی کردن حافظه گوشی

این تنظیمات امکان دارد در سایر برنامه ها متفاوت باشد. برای مثال، برای پیام‌رسانی مثل فیس‌بوک شما باید به مسیر Settings > Photo & media > Save photos and videos رفته و دکمه‌ی مربوط به دانلود خودکار را خاموش کنید. یا در برنامه‌ی اسنپ‌چت تنها کاری که شما باید انجام دهید، رفتن به مسیر Settings > Memories > Save Button برای تغییر تنظیمات ذخیره‌سازی خودکار است. شما می‌توانید انتخاب کنید تا تصاویرتان تنها در بخش خاطرات ذخیره شود، یا حافظه‌ی داخلی گوشی یا هر دو مورد. در سایر برنامه‌ها باید مقداری با تنظیمات پلتفرم مربوطه کلنجار بروید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.